Στόχοι του Παραδοτέου 2.3.1., στο πλαίσιο της Δράσης 2.3. του Πακέτου Εργασίας ΠΕ2 «Πληροφόρηση και δημοσιότητα», ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση μαθητών δημοτικών σχολείων της περιοχής του Δήμου Δέλτα, αναφορικά με το πρόβλημα της ρύπανσης του ποταμού Αξιού και τις προγραμματισμένες δραστηριότητες στο πλαίσιο του Έργου «Τοπικές Κοινότητες σε Περιβαλλοντική Δράση» / «Local Communities in Environmental Action» και ακρωνύμιο ENVI και το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του IPA Διασυνοριακού Προγράμματος «Ελλάδα – πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας 2007 – 2013».
Για την ενημέρωση επελέγησαν μαθητές της πέμπτης (Ε’) και έκτης (ΣΤ’) τάξης, δεδομένου και της δομής του ωρολογίου προγράμματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς θεωρήθηκαν τα παιδιά αυτής της ηλικίας πιο εξοικειωμένα με ζητήματα περιβαλλοντικής αγωγής.
Με βάση τα παραπάνω, προγραμματίσθηκαν και πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες ενημερωτικές επισκέψεις:
– στο 1ο Δημοτικό σχολείο των Νέων Μαλγάρων, στις 14 Μαΐου 2013,
– στο 2ο Δημοτικό σχολείο Χαλάστρας, στις 15 Μαΐου 2013, και
– στο 1ο Δημοτικό σχολείο Καλοχωρίου, στις 16 Μαΐου 2013.
Σε κάθε μία από τις παραπάνω επισκέψεις, η υποδοχή από τη Διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων ήταν ένθερμη. Μας παραχωρήθηκε αίθουσα και η σχετική υλικοτεχνική υποδομή, όπου αυτή υπήρχε, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ενημέρωση των μαθητών.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, μαθητές και δάσκαλοι υπήρξαν ιδιαίτερα πρόθυμοι να παρακολουθήσουν την παρουσίαση του Έργου «Τοπικές Κοινότητες σε Περιβαλλοντική Δράση» / «Local Communities in Environmental Action», καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων γνώριζαν ήδη το πρόβλημα. Χαρακτηριστικό δε είναι το ενδιαφέρον με το οποίο αντιμετωπίστηκαν οι προτεινόμενες λύσεις, που αναμένεται να προκύψουν από την ολοκλήρωση του Έργου «Τοπικές Κοινότητες σε Περιβαλλοντική Δράση» / «Local Communities in Environmental Action».
Για την απόλυτη κατανόηση και εμπέδωση του Προγράμματος, η παρουσίαση εμπεριείχε οπτικοακουστικά μέσα, συμπεριλαμβανομένου πλούσιου φωτογραφικού υλικού.
Μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να πληροφορηθούν περαιτέρω και να μάθουν για την βελτίωση της κατάστασης του ποταμού. Επιπλέον, όπως πληροφορηθήκαμε είχαν πραγματοποιηθεί είτε επισκέψεις στον ποταμό είτε περιβαλλοντικές δράσεις στο πλαίσιο των σχολικών μαθημάτων.
Πριν την ολοκλήρωση της ενημερωτικής εκδήλωσης σε κάθε ένα από τα τρία σχολεία μοιράσθηκαν ερωτηματολόγια στους μαθητές για να εξακριβωθεί, εκτός από την αφομοίωση των πληροφοριών που παρουσιάσθηκαν, η αντίληψη και η κατανόηση του υπό εξέταση ζητήματος.
Το ερωτηματολόγιο περιείχε τις εξής τρεις ερωτήσεις:
1) Έχεις επισκεφθεί το ποτάμι;
2) Ποια προβλήματα διαπίστωσες ότι υπάρχουν;
3) Τι μπορεί ο καθένας μας να κάνει για να βοηθήσει;